Friday 21 September 2012

3 hónapos fejlődési értékelés

Az eddig remekül (és pontosan!) működő 3-6-9 borulni látszik. A tegnapelőtt este elmaradt 8 órás 'top-up'-ra tegnap sem volt igény. Ráadásul a 6 órás vacsorát tegnap már nem követett semmi, csak a (most már súgva mondom) szokásos hajnali 2 órás tejecske, majd 7-kor reggeli. 8+5 óra kaja nélkül, amiben benne volt egy fél óra 'éneklés' is hajnali háromig, vagy akörül, én előbb bealudtam (persze, hogy bevettük a nagyágyba). A következő hami délelőtt 10-kor lett volna, de olyan mélyen nyomta a szunyát, hogy nyugodtan végezhettem a házimunkát. Mivel 11-re a PHN-t vártuk, hogy a 3 hónapos fejlődési értékelést elvégezze, ezért valamivel 11 előtt felkeltettem, hogy pelust cseréljünk (hogy ne akkor kelljen poo-poo-s popót mosni, amikor épp itt van, és várja, hogy a mérlegre tegyem). Cseréltünk pelust, pee-pee kint, poo-poo kint, pocak meg ugye üres, mert négy órája ettünk utoljára, de nem akartam megtömni, mert ki tudja miket művel majd vele, nehogy viszontlássuk a tejecskét. Jól tettem, mert fogta így, fogta úgy, persze Missy visított, mint a kislamalc. Nudinan volt, és nagyon éhes. Súly 50% (5560 g - többre számítottam), fejkörfogat 50% (40 cm), hossz 75% felett (65 cm). Motoros készségek rendben. Persze nem sok kedve volt visítva, de miután megkapta a tejecskét és tele lett a pocak, még egy-két mondatot is odaröffent az őt megkínzó védőnőnek, és még tummy time-ot is prezentáltunk.

Kérdeztem a védőnőt, hogy hogy is van ezzel a formulázással, csak hogy tiszta legyen a kép. Mert amikor a 90 ml vízbe beleteszem a 3 kanálka tápszert (1 kanál 30 ml), akkor az 'eredmény' 115 ml lesz. Ha tehát a 'minimum fluid requirements' 110 ml, tegyük fel, és megissza az üveggel, abban tuladonképpen csak 90 ml folyadék van, a többi 'szárazanyag'. Ha 110 ml-re van szüksége, az a kész termékre vonatkozik, vagy a 110 ml tisztán vízre? Nem tudott választ adni.

A kezembe nyomott még egy kis füzetet is a hozzátáplálásról, hogy hamarosan elkezdhetem. Hamarosan, csodálkoztam!? Odébb van még a hat hónap, most járunk csak félidőnél. Azt mondta, hogy mivel a Kisasszony nem kizárólagosan anyatejjel van táplálva, ezért már 4 hónapos kortól kezdhetem a kiskanalazást. De nem is kizárólagosan tápszeres a gyerek! Még mindig a 'mummy's milk' dominál. Én ugyan nem tervezem négy hónaposan hozzátáplálni.

A vizit után be is dobta Missy a szunyát, a kortizol gondolom megint legyűrte. Négykor már azért felkeltettem, hogy enni is kellene valamit. Morci volt, mint szokott, ha keltve van, de úgy húzott le 170 ml-t, hogy még csak nem is pislogott közben.

Tegnap este esett le, hogy rosszul számolom a dolgokat(!), mert biz már nem nyolcszor eszünk egy nap, hanem csak hétszer, így a min. folyadék bevitelt héttel kell osztanom (csak azért jó tudni, hogy formulából egy korttyal se fogyjon több a kelleténél). Naponta két-háromszor kap formulát. Ebbe kerül a probiotikum is.

Én úgy számoltam, hogy a legutóbbi mérés óta (5100 g négy héttel ezelőtt) hetente átlagban 200 g-ot gyarapszik majd CukorBorsó, és úgy 5.9 kg-ra saccoltam. Ehhez képest 460 g volt csak a plusz. A védőnő mondta, hogy a hízás lelassul, mert egyre aktívabb lesz. Az aktivitás már most is bőven jelen van, mukacol egész nap, lekalimpálja a tejecskét.

Falat nagyon. Használja a kezeit (ma épp a felhúzott térdeivel játszott). Rámarkol mindenre, amit csak elé rakok. Persze van olyan is, amikor nem falat, amikor mást is csinálnék, pl. ebédelnék, vagy amikor már harmadszor hagyom ott a pumpát, mert nem bír magával és csak vinnyog, de jó baba és nagyon örülök, hogy engem választott anyjának!

Az esti önaltatás is oda, amióta betöltöttük a három hónapot (korán tapskoltunk). Azóta úgy megy csak, ha mami 'ottfelejti' a kezét.

A mai terméshozam (13+4):
• 03:00 - 95 ml B + 110 ml J
• 09:20 - 70 ml B + 80 ml J
• 16:40 - 70 ml B + 78 ml J
• 22:20 - 78 ml B + 78 ml J
Totál: 659 ml (napi min. szükséglet 79%-a)

No comments: